Als een cliënt van onze diensten gebruik wil maken, hebben wij een verwijzing nodig. Verwijzingen gaan via huisartsen, bedrijfsartsen, kinderartsen, medisch specialisten, wijkteams/jeugdteams en andere zorginstellingen. Als de verwijsbrief naar ons wordt opgestuurd, nemen wij op de dag van ontvangst contact op met de cliënt of diens ouders. We plannen dan gezamenlijk een kennismakings- en intakegesprek in. Tijdens dit gesprek bespreken we de hulpvraag, het gewenste eindresultaat en het traject daarnaartoe.

Wil een cliënt eerst weten wat we voor hem of haar kunnen betekenen? Dan kan hij of zij een afspraak maken voor een oriënterend gesprek. Dat kan telefonisch of per mail. Langs komen kan ook. Dit gesprek is gratis en vrijblijvend. Een verwijsbrief daarvoor is niet nodig. Als de cliënt daarna in zorg wil, hebben wij wel een verwijsbrief nodig. Wij adviseren de cliënt dan zelf contact op te nemen met een verwijzer. Zo nodig doen wij dat.  

Tijdens en na het behandeltraject informeren wij regelmatig de verwijzer. We werken nauw samen met andere professionals en zorgverleners en hebben contact met de leefomgeving van de cliënt. Transparantie over het zorgtraject vinden wij heel belangrijk. Zo bereiken we eerder het gewenste eindresultaat. Geldige verwijsbrieven/indicatiebesluiten kunnen per post (Denemarkenlaan 2, 2711 EL Zoetermeer) of per fax (079-3602356) worden verstuurd t.a.v. het secretariaat van De Praktische GGZ.

Beeldnummer : 9282786 | Auteursrecht: lithian / 123RF Stockfoto